Share

Abel Arias : Da Vincijeva majka je poticala od bosanskih Bogumila!

< !DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Nedavno objavljena knjiga galskog historicara Abela Ariasa pod nazivom “Istina ce pobijediti”/La Vérité vaincra/, radikalnao mijenja sve dosadasnje podatke i proucavanja o najvecem geniju Renaissance, Leonardu da Vinciju.
Prvim romanom, objavljenim kod poznatog izdavaca Huguesa de Chivré, Arias, specialist za Srednji vijek i Renaissance, posebno Quattrocento, dokazuje kako je znanstvenik i umjetnik da Vinci, zvanicno sin notera Pieroa da Vincija i sluzavke Caterine, zapravo jedan od Medicija i brat Lorenca Velicanstvenog/Lorenzo il Magnifico 1449-1492/. Da je ranije otkrivena, ova jako moguca istina, bi promijenila sudbinu Italije.
 
Mnostvo hipoteza
 
Shakespeare, Montaigne, Kant, Voltaire bili su povod razlicitih hipoteza ali je talijanski maestro oduvijek stimulirao mastu, na globalnoj razini. Abel Arias se oslanja na dobro obradjenu i vjerodostojnu hipotezu, uspjesno stvarajuci zaplet kojemu vjesto dodaje historijske istine, znalacki uvodeci citatelje u Srednji vijek, Renaissance ali i suvremeni period.
Ici po da Vincijevom tragu, odrediti genealogicko stablo univerzalnog genija je misija, povjerena mladom njemackom Mormonu Jonasu Friedelbelu.Jednak put slijede talijanski genealog Alessandro Sardelli i njegova zivotna suputnica, istraziteljica te historicarka Sarah Schweitzer. Istu nakanu ima i serijski ubojica, ujedno  nadaren znanstvenik i potomak zaboravljenih, bosansko-hercegovackih Bogumila, Ivan Pataric, kojeg u stopu slijedi americki policijski inspector Tommers, iznenadjen kompliciranim, europskim pistama, ciji se pravac neprestalno mijenja.
 
Da Vinci- vjecna enigma
 
Vise od pet stotina godina Leonardo da Vinci /Firenza 1457-Saint Amboise 1519/, intrigira i zanima. Jos jedna knjiga medju toliko drugih?Sto da ne, kakao vec navodi autor :”Leonardo je uvijek odabirao neugazene staze, nevjerovatne istine, labirinte i lazne puteve”. Najnovije djelo o covjeku koji je cijelom ljudskom rodu ostavio ogromno, nikada ne prevazidjeno znanstveno, umjetnicko, urbanisticko, filozofsko naslijedje, istice i ne otkrivenu stranu njegovog karktera : genije  je cijelo svoje postojanje proveo u potrazi za osobnim priznanjem, koje nikada nije postigao kao i korijenima, posto  je sumnjao u okolnosti pod kojima je rodjen. Abel Arias pruza citateljima mogucnost  sljedjenja njegovih uputa i drugacijem posmatraju umjetnikovih remek-djela : “Tajne vecere”, “Ivana Baptiste”, “Joconde”, kojoj nikada nije odredio naziv ili ‘Blagovijesti’, kao i ostalih, ne dovrsenih ostvarenja. Svi pravci vode u Italiju, radi razumijevanja umjetnikove recenice, zapisane u poznate “Biljeske”/1498-1519/ :”Medici su me stvorili, Medici su me unistili”!Autor ide visestrukim pravcima u potrazi za istinom, ne zaboravljajuci  izreku,  koju je da Vinci cesto ponavljao : “Istina je lazi ono sto je svjetlost mracnjastvu’!
Dostici do stvarnog saznjamja  nije lako niti jednostavno, posebno sto Abel Arias tvrdi da je Catarina, slikareva majka poticala iz obitelji vidjenih Bogumila iz Bosne, prinudjenih na bijeg.
Zamolili smo ga odgovore, na nekoliko pitanja:
 
Istina ce pobijediti– Naziv djela prouzrocava jako razlicite reakcije i velliku radoznalost. Kako ste ga odabrali?
 
– Naziv je dvojan.”Istina ce pobijediti” je citacija Jana Husa, mocnog ceskog vjernika i nepokorljivog reformatora. Istina je bila znacajna ljudima tog vremena ali nisam siguran  da je to jos uvijek slucaj.U Biljeskama /1482-1519/, Leonardo cesto upotrebljava  pojam.  kao i recenicu “Medici su me stvorili, Medici su me unistili’. Tu istinu nitko nije htio razumjeti u pravom znacenju. dok su specijalisti evocirali -lijecnike./Medici -medico, medici/! Ukratko, naziv mi mnogo znaci…
 
– Da Vinci, oduvijek  proucavan i analiziran je vas junak, kojem ste pronasli bliske spone sa jednom od najpoznatijih obitelji ne samo Italije, nego cijelog Starog kontinenta. Njegova majka Catarina, dosada smatrana jednostavnom sluzavkom, po vasem shvatanju potice iz plemicke obitelji bosanskih Bogumila. Zasto su vas zanimali ti, gotovo zaboravljeni heretici, osporavani i cesto negirani? 
 
– Bogumili me jako interesiraju jer na zapadnom dijelu Europe su gotovo ignorirani, zaboravljeni. Ali cuvena je francuska fasciniranost Katarima. Vracam se Leonardu, cija su djela posvuda slavna i poznata dok njegova osobitost ostaje u sjeni. Sve te tajanstvenosti oko porijekla i licnosti njegove majke Catarine su me navele na detaljno razmisljanje, pogotovo geneticko, te zakljucak  da je poticala od Bogumila iz Bosne jer je njihova civilizacija, kultura a ne samo vjera, bile usmjerene prema postenju, posebnom, gotovo asketskom nacinu zivota, postovanji i prihvatanju drugih ali i moderaciji.
 
– Roman odvodi citatelja u nekoliko perioda. Vjesto “romanizirate’ veliku Historiju, ostajuci u granicama stvarne. Je li to izrazavnje  specijaliste za Quattrocento,  sto pokazuje  znanje i upucenost, svjestan osobne mogucnosti manipulacije sadrzaja?
 
– Ne znam da li manipuliram…ako je to slucaj- bi li mi postavili pitanje?Ozbiljnije, ako specijalisti  sadrzaja/ ne smatram da sam medju njima/, mogu manipulirati,  tako potvrdjuju objektivnu stvarnost koju je nemoguce zabiljeziti, posmatrati i provjeriti iz naseg kuta. Da pojasnim : svaki istrazitelj mora imati polaznu tacku, ideju koju dokazuje ili obara.
 
 
Historija je izbrisala Bogumile, Katare, Indijance
 
 
– Znacajan dio djela posvecujete umjetnosti, najprije likovnoj. Detaljno opisujete brojna platna i remek-djela, sa rijetkom strasti i nadahnucem. Citatelj je, doslovice, pred studijom posvecenom velikom Leonardu. Nastojite nas uputiti na drugacije shavatanje i razumijevanje njegovog, ogromnog i jedinstvenog naslijedja?
 
– U ovom casu?Ne znam ali ma koliko je  Leonardo da Vinci opisivan ili analiziran, odnosi sa Medicijima nisu dobro poznati, s ove strane Alpa. Iskreno, zapoceo sam novu knjigu o toj temi ali nije jos aktualna.
 
– Ne prihvatate  umjetnikovu homoseksualnost! Prema vasem misljenju, genij mora biti savrsen ili su vam dugotrajna istrazivanja dozvolila sumnju?
 
– Upravo tako, ne vjerujem da je bio naklonjen muskarcima. Mnostvo osoba njegove epohe nisu imale ljubavne partnere.
 
 – Ivan Pataric, porijeklom iz BiH je serijski ubojica ali i tragicna licnost. Nije li on, pout dalekih predaka, heretika, istinska zrtva Historije?
 
– Neobicno mi je drag, kako ste vec dobro razumjeli. Ivan je zrtva zvanicne historije, one sto su je napisali pobjednici i koja je izbrisala Katare, Bogumile, americke Indijance.
 
– Roman je naseljen Mormonima, strasnim istraziteljima, nesretnim, ne zadovoljnim zenama, izgubljenim policajcima…Svi cine vas nacin pisanja jako zanimljivim, cak zavodljivim. Genealogist Alessandro Sardelli je poseban. Nije li on vas dvojnik?
 
– Alessandro moj dvojnik? Na svu srecu – ne! Nastojim biti svjesniji i stvarniji u osbnom postojanju, na svu srecu!
 
– Kako objasnjavate da najcuvenija slika Leonarda da Vincija Mona Lisa i njegov zadnji autoportret, posjeduhu  jednake dimenzije?Radi se o slucajnosti ili neobicnoj koincidenciji?
 
– Nisam sposoban odgovoriti. Ta okolnost ne nalici na slucajnost. Posebno kada je Leonardo u pitanju.
 
– Tko ste vi, gospodine Arias?
 
– Imam tridesetak godina, historicar sam pa geograf i sveucilisni profesor. Otac sam malog djecaka i zivim u Centralnom Masivu Francuske jer volim zelenilo i tisinu moje oblasti.
 

Komentari