Vijesti

Tajna djeca “Lebensborna”

Nacisti i Nrvezanke sa djecom buducim agentima Stazija

Arijevske bebe

Slobodna filmska adaptacija  djela Hannelore Hippe, “Od jednog do
drugog postojanja”, reditelja Georga Maas se suprostavlja malo
poznatom skandalu nazvanom “Lebensborn”, i njegovim foajeima u kojima
su rasla djeca iz nedozvoljenih ljubavi nacista i Norvezanki, za
vrijeme zadnjeg Svjetskog rata.
Oformio ih je Himmler sa namjerom podizanja posebne, arijske rase, pa
su zene tajno radjale. Pojedine vise nikada nisu vidjele naslijednike
jer su im bili oduzeti!
Potraga zapoceta mnogo kasnije, nije donijela zeljene rezultate pa
obitelji nisu mogle biti sastavljene.Tema je sadrzaj drugog filma
njemackog reditelja Georga Maasa koji se godinama dokumetirao i
istrazivao put do zrtvi. Brojna svjedocanstva je stavio u ostvarenje,
posebno kompleksno iskustvo Katrine / Juliane Köhler/, u ovom
identitarnom thrilleru. Odvojena od majke Norvezanke, provela je
djetinjstvo u sirotistu istocne Njemacke i uspjela preci na zapad, pa
je pronaci.

Uloga obavjestajaca Stasija

Hrabra zena se vratila u svoju zemlju, postala sretna majka i baka.
Svoju svakidasnjicu tumaci na jednostavan nacin ali ne osudjuje druge
stanovnike sirotista, sto su tuzili norvesku drzavu  koja je na tako
neobican i gnusan nacin suradjivala sa nacistima. Medjutim ne zeli
javno svjedociti pa jedan mladi advokat sumnja u njezinu iskrenost.
Radi li se o osobi koju ona zeli predstaviti ili je zatajila neke
dogadjaje iz proslosti?
Ovaj politicki thriller otklanja veo sa bolnih prezivljavanja koja su
“arijevska” djeca morala podnositi. Istina o Katrini se otkriva
postepeno dok je uloga obavjestajne sluzbe Stazi jako istaknuta, isto
kao i njezinih mocnih, tajnih agenata, sto sa velikom nadarenosti
prihvataju novi identitet. Katrina smatra da je njezin naoko
jednostavan zivot baziran na lazima, pa de je sve poduzeto i steceno,
ipak neistinito.
Steta sto je reditelj ovako vrijedan i zanimljiv sadrzaj pokusao
estetizirati naglasavanjem razlicitih periode u kojima se prica
dogadjaja, stvrajuci vintage ugodjaj i objasnjavajuci stanje u RDA,
kao i rusevine u Norveskoj.
Zavrsio je sa manjkom stila i nadahnutosti ali njegove propuste su
spasile dvije savrsene glumice, Liv Ullman i Juliane Köhler .
Maas  je Bergmanovoj muzi vec posvetio uspjesan filmski portret. I u
ovom ostvarenju se osjeca njegovo zadovoljstvo sto je Liv Ulmann
pristala tumaciti ulogu majke, obasjavsi svojom nadarenosti cijeli
film.