Nije jednostavno naslijediti modno carstvo belgijske kreatorice Ann Demeulemeester ali je Francuz Stépahane Meunier, pronasao najbolji nacin koji uspjesno primjenjuje vec dvije godine.
Kolekcija od crvene i crne koze
Stigla na podije 1987 sa poznatim, belgijskim modnim valom “Sestorica iz Anversa”, Ann Demeulemeester je nametnula stil, koji je najprije obiljezavao kreativnu slobodu u dobro kontroliranoj modnoj industriji, 21 stoljeca. Sa 53 ljeta atraktivna Belgijanka, oznacena kao Rimbaud svjetskog fashiona je pozeljela raditi druge djelatnosti pa je pronasla savrsenog naslijednika, u nadarenom Sébastienu Meunieuru.
Na podijima je prelazak bio jako uspjesan a u kulisama, 40 godisnji stilist izrazava singularnost i veliku bliskost sa poznatom Belgijankom.
Najprije student prava, kreator je zavrsio cuvenu parisku modnu akademiju ESMOD, nakratko radio na tv kanalu MCM gdje je odijevao voditelje i uzvanike. Na cuvenom Festivalu mode i fotografije u Hyèresu 1998 godine, tek diplomirani stilist je bio u sredistu interesa, zanimljivom muskom kolekcijom, izradjenom od crvene i crne koze. Modni mestar Jean Colona, ujedno clan zirija mu je ponudio posao.
“Revija “Elle” je objavla tekst o meni, ne znam kako! Napisali su da cu ostvariti kolekciju za pocetak ljeta a nikada ne odbijam izazove pa sam je iuradio”- sjeca se nadareni stilist.
Razmak koji zanima publiku
Meunier priznaje da prakticira provokantnu modu ali ne iz zelje da postane slavan jer priznaje da nikada nije bio istaknut. Njegove kreacije su se dopadale odgovornima iz marke Martin Margela. Ova belgijanska kuca, poznata po radikalnim i konceptnim modelima ga angazira, pocetkom treceg milenija za izradu komercijalnih kolekcija a ubrzo je izradjivao i musku liniju. Marku je nakon izvjesnog vremena, kupila grupa Renzo Rosso koja je oformila brand Diesel, pa je Margela napustio rukovodjenje labela i sasvim se udaljio iz sredine.
Prije pet godina Meunier je upoznao An Demeuleemester koja mu povjerava musku liniju svoga branda.
“Nas susret u Anversu je trebao potrajati sat vremena a proveli smo zajedno cijeli dan. Kreatoricin suprug Patrick, me je otpratio automobilom do zeljeznickog kolodvora. Anvers je dopadljiv, nema buke kao u Parizu a ja volim stvarati u tisini. Uz to vlasnica je oscjecajna i umije se integrirati u tudje ideje. Posjeduje precizne zamisli i umije ih ostvariti. Bio sam zacudjen njezinom njeznoscu, iako zna sto hoce. Zapanjio sam se da zna jako dobro kuhati. Hranila me je kruhom od vrtnog povrca. Ujedno je tajanstvena i cini se otudjena, pa distancirana”.
Meunier je krenuo njezinim tragom pa provokativnom estetikom udaljuje publiku. Zanimljivo je da ne kopira vlasnicu branda : “Ne zivim njezin zivot. Govorila je o iskrenim osjecajima cak i casnim pa sam uciio isto. Za dvije zadnje kolekcije sam takodjer upotrijebio osjecajnost, sto mi je dozvolio preci na drugacija ostvarenja”.
Kreator radi s istim suradnicima koji su djelovali s Ann Demeuleemester ali istice da im nastoji objasniti kako je odjeca obavezno stavljena na tijelo, sto ona nije vrijednovala. Hocu produziti modnu pricu i to mi je najbitnije.
O
Ocito da je prica jako osobna jer se radi o isprepletenim zivotima koji napreduju istim ritmom ali u drugacim pravima i vremenu. Oboje zele pokazati kako je moda, uprkos grupnog rada, ipak intimna avantura.
Dzana Mujadzic